tiistai 20. maaliskuuta 2012

Pikku-Nana sairastaa, häntä hellikäämme

Se kävi taas, eli tulin kipeeks. Just vähän aikaa sit olin 2vko kuumeessa. Oon ollu viimeaikoina tavallista aktiivisempi ja kävelly monta kilometriä päivässä. Oon vaan niin lämminverinen tyyppi et tulee helposti liian kuuma talvitakin kans, nii oon sit heittäny sen käsivarrelle. Todennäkösesti tästä syystä oon vilustunu. Mitä tästä opin? Aion ottaa kevättakit käyttöön heti ku oon taas terve.

Mun itsehoitokeinot:
x Paljon teetä
x Ruokaa jossa paljon sipulia ja valkosipulia (sit ku pilkkoo niitä nii nenä ainaki aukee hyvin)
x Suklaata
x Jätskiä
x Nenäliinoja
x Sänky
x Peitto

Joskus mulla oli semmonen Blistexin huulirasva mikä autto jos oli nuha, en oo enää huomannu semmosii missään.. samoin nenäliinat jotka hoitaa nenää samalla oli nekin oikein hyödyllinen keksintö, mun nenän iho kun menee niin helposti rikki.

Onneks mul ei oo huomenna mitään sen kummempia menoja ja tän päivän menot sain hoidettua ennenku kuume iski, keskiviikkoiltaan mennessä ku parantuis nii oisin tyytyväinen.. Ja viimestään perjantaihin ku sillon on tyttöjen ilta ((: Mutta huomisesta tuleepi siis murmelipäivä.

Tein muuten äsken aika mielenkiintosta kastiketta, mut tuli hyvää.. Soijarouhetta, kidneypapuja, sipulia, valkosipulia, kermaa, vähän jauhoja, liemikuutio ja mausteita.. Tai vaik se maistuiski oudolta nii kipeenä en maista sitä :D


Äitikisu
Lulu on tainnu tykästyä teehen, jätin mun teemukin tohon tasolle ja se tee on jäähtyny nii Lulu käy dippaamassa tassuaan sinne ja nuolee sitä teetä ihan innolla.. Ja kuulemma tee ois kissalle vaarallista :s toivottavasti sille ei tuu nyt mitään seurauksia, se kerkes sitä vissiin aika kauan lipitellä..

Lululla on myös kiima alkanu, yleensä se on aina ihan hiljaa mut tänään se on maukunu enemmän ku varmaan ikinä. Aluks luulin et se oli Mauno mikä mouruaa, kun sille se on ihan normaalia kun se on semmone höpöttäjä, mut sit se olikin Lulu.. ja sit huomasin, et joku oli pissannu mun kengille. Vissiin Lulu käyny vähän merkkailee, kun Mauno on leikattu. Mutta joo tämä tarkoittaa sitä, että voidaan kaverin kanssa toteuttaa suunnitelma parittaa Lulu ja kaverin poikakisu. Mauno on siis Lulun ensimmäisestä pentueesta ja odotan kyllä innolla että sais lisää söpöläisiä taloon. Lulun pennut on aika haluttuja mun tuttavapiirissä, Lulu on niin kaunis ja kiltti kissa (:

Meijän mammakisu <3
Äiti ja poika (: (poju on tuo vaaleampi, nykyään isompi)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti